Sakurai jobbar på hitboxar helt själv i nya Smash Bros

I en intervju med Polygon berättade Masahiro Sakurai att han personligen infört all data om stridsfärdigheter och hitboxar inför det fjärde Super Smash Bros-spelets släpp på Wii U och Nintendo 3DS. Han försökte överlåta arbetet till någon annan, men kände att det inte fungerade.

 

“In all previous Smash Bros. games, I’ve entered in all the data for fighter skills and hitboxes by myself, and it’s quite nearly that way with this game too. I’ve thought about leaving this work to others and I’ve actually tried it once or twice, but it hasn’t worked out. I don’t want to release an incomplete game, and I want everything to be as successful as possible, but it results in a massive amount of work for me. It’s a big problem, but there are reasons for doing it this way.  Characters’ in-game balance and features are something that I’m thinking about from the start while coming up with motions. If I left that to someone else midway, that’d make things more difficult. It’s faster and more accurate to just input the numbers myself than try to explain it in words to somebody.”

Super Smash Bros for Wii U & 3DS saknar ännu släppdatum, men förväntas lanseras någon gång nästa år.

Om Lucas Jones

3DS-älskare in i själen som inte tycks kunna slita sig från sitt älskade Animal Crossing. Följes med fördel på Twitter: @lucasnjones

En reaktion på ”Sakurai jobbar på hitboxar helt själv i nya Smash Bros

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


6 × fem =

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>