Varför inte Super Mario 3D World var online

Nintendo har inte direkt varit det företaget man förknippat med online-spelande. Nu är vi inne på Nintendos 6te generation och många kan undra varför Nintendo väljer att ordna fram ett online-läge till vissa spel.

 

Under en intervju med Game informer berättar spelets producent Yoshiaki Koizumi varför de valde att inte skapa ett online-läge till Super Mario 3D World:

 

”We’ve been testing online multiplayer since the days of Super Mario Galaxy, but with this title we really wanted to deliver an experience that you can share with family, friends, or your boyfriend or girlfriend in the same place like you did with the original NES. We really want players to have fun in front of the TV, talking while they help each other out or get in each other’s way.”

 

Lokal multiplayer är det Nintendo gör bäst, men för att nå en bredare publik så skulle en större online-satsning vara en väg i rätt riktning, eller vad säger ni?

Om Alexander "Shiine" Råsberg

Nintendo har alltid varit favoriten, har växt upp spelandes hos kompisar (Där jag spelade bland annat Donkey Kong Country) tills jag hade råd med min alldeles egna Nintendo 64 Super Mario 64 + Mario Kart bundle och köpte till Diddy Kong Racing. Det var tider det.

En reaktion på ”Varför inte Super Mario 3D World var online

  1. Jag tror inte Super Mario 3D World skulle vara speciellt roligt att spela med kompisar online, det roliga där ligger i gemenskapen man får när man sitter och spelar det tillsammans i samma rum enligt mig.
    Dom spel där jag tror online kan fungera bra och ge ett mervärde är Nintendos kompetetiva spel som t.ex. Mario Kart och Super Smash Bros.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


2 × två =

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>